Handelsbetingelser

Slagteren på Odensevej
Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Slagteren på Odensevej

Odensevej 42
5500 Middelfart

Tlf: 64410370
E-mail: mail@slpo.dk
CVR-nr: 20995041

Slagteren på Odensevej benævnes herefter som butikken.

Handel hos butikken sker i overensstemmelse med de regler, der gælder på området.

Denne side blev sidst opdateret : 04.10.2023


Bestilling

Når du bestiller varer i vores webshop, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Du modtager altid en ordrebekræftelse pr. e-mail af bestillingen. 

Et eventuelt leveringsgebyr vil fremgå af ordreoversigten på hjemmesiden og af ordrebekræftelsen, der modtages pr. mail. 

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med butikken, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Vi opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. 

Pengene hæves, når varen afhentes/leveres.

Mulige afhentnings- og leveringstider vil fremgå af bestillingsprocessen på webshoppen. Såfremt det i webshoppen ikke er muligt at bestille til den ønskede dato/tid, kan butikken kontaktes for en eventuel individuel aftale.  

Priser

Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. 

Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer og trykfejl.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Udsolgte varer

I tilfælde af at et produkt er udsolgt eller udgået, vil beløbet for det pågældende produkt blive fratrukket den endelige faktura. Om en vare er udsolgt, vil typisk fremgå af hjemmesiden.

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, Visa/Dankort, eDankort, Visa Electron. MasterCard, JCB og Maestro Dankort. Vores internetbutik fungerer i samarbejde med NETS som varetager vores onlinebetalinger.

Når du handler hos os som privat forbruger, betaler du ingen gebyrer for at bruge dit betalingskort.
Vi anvender den højeste sikkerhed inden for betalingsløsninger ved brug af SSL (Secure Socket Layer) kryptering. Så længe du browser (kigger) på siden, er der ingen kryptering, men når du indtaster dine betalingsoplysninger (navn, adresse, kreditkortnummer. m.m.), går du ind i et sikret område. 

Pengene bliver reserveret på dit betalingskort i forbindelse med, at ordren afgives på webshoppen. Pengene trækkes på din konto op til 6 dage før afhentningsdagen, når forberedelserne af din ordre påbegyndes. Alle beløb er Danske kroner og inkl. moms.

Levering

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos vores grossister og leverandører. 

Leveringssted og leveringstidspunkt for levering af varer fremgår/aftales i forbindelse med at bestilling afgives.

Et eventuelt leveringsgebyr vil fremgå af ordreoversigten på hjemmesiden og af ordrebekræftelsen, der modtages pr. mail.

Hvis levering tilbydes, leverer vi i de nærliggende områder omkring butikken. Såfremt levering ikke er mulig ved bestilling på webshoppen, kan butikken kontaktes for en individuel aftale. 

Der skal være en person til at tage imod varerne/maden. Såfremt dette ikke er opfyldt, kan vores chauffører blive nødt til at køre videre, og vi forbeholder os ret til at levere senere end det aftalte – eller forlange at kunden selv afhenter varerne/maden. 

Levering anses for sket, når varerne er leveret på den aftalte adresse. 

Afbestillinger

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangs-punkt ske ved at fremsende en e-mail med emnet "Afbestilling” til butikkens e-mail. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til butikken med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst.

Ved afbestilling af fødevarer betales pengene som udgangspunkt ikke retur.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag; 

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger afholdes af køber.

Fortrydelse skal anmeldes til os inden udløbet af fristen. Herefter har du yderligere 14 da-ge til at returnere forsendelsen. 

Meddelelsen skal gives pr. mail til butikken. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærk-som på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt (fødevarer).
  • Varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med retur-nering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal ved-lægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har anført noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamation

Købelovens regler om mangler finder anvendelse.

I henhold til købelovens regler har du som forbruger 24 mdr. reklamationsret. Varer med begrænset levetid (eksempelvis madvarer) er ikke omfattet af de 24 mdr. reklamationsret, men begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Hvis du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du snarest muligt og indenfor ri-melig tid kontakte butikken. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af kø-besummen.

Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defek-te varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os.

Klagemuligheder

Ønsker du at reklamere over en vare købt hos os kan du henvende dig til butikken.

Da vi naturligvis ønsker, at du som kunde modtager vores bedste service, behandler vi din reklamation hurtigst muligt.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Link: https://kpo.naevneneshus.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse butikkens E-mail adresse.

Er du i tvivl

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at du retter henvendelse til butikken.

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomReturn to Shop